nuffnang ads

Monday, May 24, 2010

Time jadik budak sekolah…

Pernah tak korang time kat sekolah, kadang2 terbayang..alangkah bestnye ade orang atau family korang datang ke kelas anda time cikgu yang tak best mengajar..untuk mangambil anda pulang ke rumah atas hal2 atau sebab2 tertentu…? Tak pernah? Hahah..aku selalu ye… tapi ianya jarang menjadi kenyataan. Tapi pernahlah jugak sekali dua.. Gembira tak terkata. Lagi2 time tengahari, yang sememangnye mase tu adelah mase kemuncak anda berperang dengan mate anda yang mengantuk.

Ade satu lagi penyakit aku yang kronik… Aku paling benci & tak suke kalau cikgu suruh bace sajak ke..puisir ke..syair ke.. & lagi2 berdebat. Memang aku tak suke.. Bile part ni je..mulelah aku rase seram sejuk macam nak mati. Tetibe plak nak terkencing.. kalau dah pergi toilet tu, aku akan pastikan sampai loceng berbunyi baru aku masuk kelas. Hahahaha…..

Bukan ape..memang xde bakatlah. Kalau terkena pun, gerenti aku tergelak2..pastu kena marah . Kesiannn…. Tapi ade jugak budak yang bersemangat kalau part2 ni. Siap dia yang angkat tangan, volunteer nak bace. Pergh..semangat waja betul. Time dia bace tu, aku punye bulu roma, dok tegak2..meremang tak ingat punye. Mungkin sekarang ni dia dah jadi Penyajak, Penyair atau Ahli Parlimen sekarang, berdebat dgn wakil2 rakyat.

Pastu..yang lagi best time2 kena sambung-sambung bace buku. Buatnye tak tumpukan perhatian..tetibe kena sambung bace. Hah..mulelah terhegeh2 tanye mane korang berhenti huh? Siap kalau yang dengki tu, buat dek je atau cakap “Ntah…tak tahu”. Jaki betul aku budak mcm ni yang tak boleh berkerjasama. Yang pelik tu, cikgu ni macam tahu2 je sape yang tak dengar orang bace.. Tepat pula tu! Memang kerjaya yang betul dorang ni pilih…

 abdrahman2 “Yes..kamu! Berdiri atas kerusi ye…!”

“Berdiri atas kerusi..!” Huh..naye je kena berdiri atas kerusi. Cute2 pakai baju kurung kena berdiri atas kerusi.

Seterusnye, jadual tugasan kat kelas.  Paling benci kena lap tingkap..  Sapu sampah ok lagi. Aku rase zaman sekarang bdk2 sekolah pakai vacuum dah kot.. Yang paling best ialah buang sampah. Senang je…

Kalau sekarang ni suruh ulang pergi sekolah..aku ingat nak belajar bersungguh2. Haha..tapi tak laratlah, nak duduk dalam kelas seharian.. Tu belum sekolah petang. Tapi yang herannye dulu kecik2 mcm tak reti penat.  Pagi gi sekolah 7.30am-1.30pm, pastu pergi sekolah agama 2.30pm-5.30pm, balik tu sempat lagi main. Huh..tak penat ke. ?

Oklah..sambung lagi di waktu & hari yang lain.

 

p/s: anak sedara aku siap kol makcik2 dia suh amek dia kat sekolah…konon2 ade hal penting. Pandai korang ek…

22 comments:

nadnye said...

nie mesti kes selalu tuang ... hehehe
cantik la watermark pada gambar tu ajar la camne nak buat

santulus said...

tu duk duk n the geng...

Mommyyus said...

nadnye: watermark tu yus beli kat eybizzonline.blogspot.com ...banyak jenis watermark kat situ.

santulus:hahah..mira duk..dukk

SemuaTentangKita said...

haha..tk pernah terfikir untuk kembali ke zaman persekolahan. Tp zaman U nak la sbb dulu berchenta time dh nak abes semester..ekekeke

Mommyyus said...

mrsharis: hahaha...napa tak mase awal masuk u. tp bagus jugak time dah nak abes sem..kang sibuk bercinta plak..heheh

my.mastura said...

lama nyer awak nyer kelas agama...

saya dulu, 2.30 smp kol 5...
tu yg citer meoro attack, oyushi sumer tinggal...huhuhu

Mommyyus said...

my.mastura: haha..yelah..salah2...5.30 lah...

.::WaNiE::. said...

eii comelnye background blog ni

hihi mmg takut kalau bab kene sambung2 baca tu

u know, kat u dulu pun ada lecturer buat gitu waa tak senonoh sampai kat U pun kene gitu lagi. sambung2 baca buku teks

aizat the husband said...

owwhhhhhh..mintak mintak lah salah sorang cikgu Duk Duk nie baca blog awak...bleh ek mcm tue..

hahahahahahahah.....

Biasa jer berdiri atas meje..

kalau kena kutip kemuncup tg panas ...masak..memang tak ngantok dah..


Selamat hari guru

Mommyyus said...

b: tetibe je Selamat Hari Guru...

Penulis Rindu said...

salam..jln mlm mlm ..smlm ternet slow ..guna komen dah le..tk mummmy

Mommyyus said...

Wanie:hehe..tq. eh, mase u pun ade ke..lecturer tu nak kenakan student dia lah kot.mesti kes dolu2 selalu kena..

Mommyyus said...

Abu luqman: tak jadi masalh..thanks

Farah Y said...

Tersengih sorang-sorang baca entry ni. Terus teringat zaman sekolah dulu. Eii memori..

Suraya said...

Kutip kemuncup??mesti penah kena kan klau ckp centu,ngarut je cikgu tu suruh kutip kemuncut...

mira dukduk...makcik yg dimaksudkan tu klau dulu alice,skrang aya la plak kan...sbb alice dah ade abhishek..

Nia said...

saya memang tak suka pegi sekolah..haha..banyak sgt pembuli.

lina said...

zaman sek ngan kat u dua2 best....

fauzuskamaruddin said...

hahaha mommy..tergelak plak i...mm terinagt time sekolah....tapi i plak suka bab bab bace sambung smabung tu hahahah.....

ayah,ummi, farish said...

betul...kalau maya pun, nk balik ke zaman sekolah2 dulu...seronok sgt2

Nia said...

baru perasan, u guna perkataan jai..haha..lamer tak dgr.

jojet said...

weii puisi je la,mana ade cikgu ajor puisir..wakakakak..buasir aku penah dgr!!kah kah kah.. yus klw dah pelat..keyy yell!!begulung lidah!

Mommyyus said...

jojet:ko nampak je kan..kat sekolah aku dia ajar puisir. Sebab sambil berpuisi sambil tu makan pasir. Tu yang jadi puisir. Buasir ko memang pernah dengar. bukan ko memang dah ade puasir. Hahahahah..terlepas sudah. Mulut mak tak leh kaver nok...

nuffnang ads