nuffnang ads

Saturday, May 15, 2010

Pergaduhann…!!

Tetibe teringat zaman aku kecik2.. Geng gaduh aku tak lain tak bukan, abang aku.. aku panggil dia ‘Boboy..’ & yang kedua Alice d pro.. & kalau xde sape aku nak gaduh..aku cari adik aku yang last sekali..Suraya.

Dulu2 kalau gaduh dgn Boboy ni, selalu tak leh menang. Dia je yang akan menang. Pernah sekali aku berangan, nanti aku besar.. nak pergi belajar taekwando. Pastu nanti boleh pukul abang aku ni kau2 punye.. Rase nak sekeh2 je  kepale dia. Dia punye sakit hati tu, sampai aku boleh tertido terbayang kalau aku dapat belasah dia teruk2… Siap boleh mimpi aku jadi gergasi pijak dia lumat2. Tapi bile dah besar, xde plak keinginan sampai nak balas dendam mcm tu…

Kalau dengan Alice, gaduh je mesti tolak ke dinding. Tak aku tolak dia..dia yang tolak aku. Tapi mestilah aku yang menang..sebab aku besar lagi dr dia. Dia ikut level sbnrnye. Haha… Aku kalah ngan abang aku, tapi aku menang bile lawan dengan Alice. Muahahaa….

Tarik2 rambut..standard ye untuk orang2 perempuan. Adik aku kire bernasib baiklah sebab dia selalunye rambut pendek.. nak tarik pun susah. So kalau lawan gaya ni, peratusan aku nak menang nipis. Sebab rambut aku panjang.

Seterusnye, gaya tumbukan bertubi2.. Ni selalunye tumbukan yang sambil pejam mata, tapi tangan akan tumbuk ke depan secara bertubi2 dan sepenuh hati… Kira confirmed kenalah. Itu sebab pejam mata pun boleh. Pernah sekali aku ingat… lepas aku bukak je mate, tgk adik aku ni konon2 sesak nafas, di sebabkan tumbukan tu. Jadi aku berhenti sekejap gaduh tanye, “Ko ok ke..?” Adik aku bile tgk aku dah cuak..dia teruskan lakonan dia..mcm orang nak mati.   '’ Sakit…sakit..ehehhhehh!” Haha.. Aku punye kecut tuhan je yang tahu. Last dua2 nangis. Alice d drama queen..! Chit..poodahh..

Pernah jugak aku main kejar2 ngan dia keliling meja makan, tengah2 kejar boleh dia bantai pengsan. Benci aku tau main dgn dia ni. Muke je ganas…. Aku hape lagi, dengan perasaan takut & tidak bertanggungjawab terus lari sorokkan diri… HAHAHA…. Yang ni…..aku tak tahu dia betul2 pengsan atau pura2 sebab takut kena kejar. Lepas tu aku boleh dengar bapak aku terjerit2 panggil name aku… sampai maghrib jugaklah aku menoyorok. Sebab tak tahan nyamuk & takut momok…aku masuk dalam rumah diam2, sorok kat dalam almari plak… Punyelah takut kena sebat.

Kes ketiga yang aku masih ingat, ialah mase main badminton kat Sekolah Balok, Kuantan. Mase tu parents aku meniaga kat kantin sekolah tu. So time petang habis waktu sekolah, aku ngan adik aku ni pergilah main badminton. Ntah macam mane, tengah2 main tu dia jatuh..berdarah siku dia. Darah meleleh-leleh..siap nampak isi kuning lagi. Yewww… Aku yang tangah gubra tu, terus tutup mulut dia suh diam dari menangis. Sebab suara si Alice ni garau dan besar,  jadi bila dia nangis..hah..cube korang bayangkan. Lepas tu aku tak ingat dah ape berlaku.. sampai scene tu je aku ingat…. Tapi aku rase dia dapat jugak lari kat mak aku, ngadu….

Kalau si Suraya ni, aku suke nyakat dia je.. bile tengok dia nangis baru senang kot hati aku ni.. Tapi dia ni selalu gaduh ngan Alice.. sebab mungkin dia pikir, kalau gaduh dengan aku, berkali2lah dia kalah. So dia ambik lawan dari orang yang satu level atas dia je…. Dia betul ke, dia salah ke.. Mesti Alice, aku atau Boboy jugak kena pukul ngan mak aku. Anak bongsu.. Senjata dia nangis je.. “Makk…tengok Alice/ Yus/ Boboy ni..”. Zass…ambikk!

Satu perangai pelik dia ialah, bile time gaduh suke main baling2 barang. Tak kiralah baju dalam almari ke, bantal & selimut ke, mainan ke..ape2 yang dia rase dia nak baling.  Pastu bile dah penat baling2..dia nangis plak. Barang2 yang dia baling tu, jangan haraplah kiteorang akan kemas. Buat dek je…. Nanti pelan2, korang akan tengok dia pergi lipat balik baju2 tu masuk dalamalmari, kemas bantal & lipat selimut semula… Haha..penyakitkan?

Tapi time kecik2 je kiteorang gaduh..bile dah besar panjang takde plak perasaan nak gaduh2 ni. Paling2 pun mengumpat je. Hahahaa…

Sweet memories..

8 comments:

aizat the husband said...

haaaa...ooo kira memang alice dari kecik suka berlakon over2 lah hahahaha poy ka (nada buat panas)

santulus said...

cam bangang bangang kan jaman dulu.!

Alice Radzib said...

woi. lebih la tu.. gua pernah menang jugak eh..

ingat tak time tak tahu macam mana nak lawan alice g ambil anak kucing bagi kat ko.. hahah time tu gua menang.. sebab ko nangis takut kucing.. hehehe best best..

Alice Radzib said...

huhuuhu.. drama tu guna sampai skrg dkt dinesh.. hehehe..

yus, yg pengsan tu alice rasa kejadian sebenar la..

Suraya said...

Ah hahahahahaha!!!

Nia said...

lor,..ingatkan dah gaduh dengan saper pulak...haha..dulu i pun ganas, selalu bergaduh dgn adik.

Iz said...

aya je yang gaduh tak payah berusaha.. main mengadu kat mak limah je.. hahahaha..

Bravo!

Mommyyus said...

Suraya: mesti ko gelak bace cite ko dulu2 kan.

unlisted_one: haha..u mesti macam adik i yang Alice tu

IZ: ni jelah kelebihan anak bongsu. selalu je menang

nuffnang ads