nuffnang ads

Wednesday, May 5, 2010

Aktiviti Ibu2 Di rumah..

Sambungan entry sebelum ni. Aku ni kalau tak lari tajuk..memang tak sah. Sebab tangan tu kalau dah start menaip..bende jadi merepek2. So straight to d point. Sebab dah janji nak publish entry untuk ibu2 punye aktiviti semalam..

So, setelah keadaan tenang..di mana semua anak2 ibu2 telah berjaya di tidurkan..kami bertiga iaitu Bavani, Santulus dan aku buat aktiviti pembersihan rumah.

Kemudian, terasa macam nak makan ais krim nenas. Mana nak cari kat KL ni? perisa nenas? Ade ke..? Selalu aku minum air nenas je.


04052010967 Bavani Alice sedang menggunting lebihan hujung plasti aiskrim..

04052010968 Tadaa…siap untuk di frozenkan..
 

Kalau di teliti betul2, saiz aiskrim ni betul2 pendek. Haha..ni namanye penjimatan hebat. Memandangkan askar2 ramai yang akan menyerang..sbb kebetulan nenas sebiji je.


Kemudian sesi masak memasak. Kali ni adik aku Bavani yang masak dan di monitor oleh Chief Santulus.  Menu: Telur Dada berbwg. Senang kan..? Tutup mata bleh buat. Lokasi: Dapur Rumah Santulus..

04052010971 Bavani Ratnam sedang potong bahan2…sambil di perhatikan pemerhati kecik. Danish Farhat!
KEMUDIAN>>>>>

04052010970 Ermm..dah siap goreng. Cepatnye! Mudahkan? 
 p/s:macam tak menarik je telur goreng ko
04052010969 Aik……kenape bawang masih di sini?

Rupenye, bawang dia tak letak..garam aku tak pasti. Sebab aku tak makan. Puase ganti lagi hari ni. Kenapa ?
1. Sbb sibok dok ngumpat n bergosip..
2. Mungkin dia ingat bawang tu tabur kat  atas telus lepas gorang..
3. Dah nyanyuk..sebab baru lepas 2 bulan bersalin.
4. Bile sume ibu2 kat dapur..konsertasi nak masak telur xde.
    Hilang tumpuan..! .Ke hilang ingatan? Haha..maap
5. Hahahaha.. atau mungkin sebab tak pandai masak.

Ape pun untuk ko Alice a.k.a Bavani, prestasi anda harus di pertingkatkan..Usaha lagi. Haha..esok ko nak masak ape plak..? Telur lagi ke? Tolonglah….

Selesai………….

9 comments:

Iz said...

masak telur pun kena chef santulus perhatikan ke? hahahah.. alice ni jenaka betul.

oi yus, puasa tapi mengumpat dan gosip, apekah?? hahahaha

Rashid said...

hahaha!! tu terlalu chef.. kalahkan chef wan. Resepi baru goreng telur dadar tanpa bawang..

Mommyyus said...

IZ:dia nak kena ko kat sebelah plak.masak laksa..hahah
iz, aku xngumpat..join je..

Cikgu Rashid: mahu cube? hahah..telur dadar tabur bawang sebenarnye tu. apekah rasenye..tak tahu lah tu.

arisyanaziq said...

uhhh...sodap ais krim...nak cikit??? nak jugak...nak jgak...hihihi. X malu tol ler ibudina&haziq nie.

aizat the husband said...

Itu tukang masak no experian punya itu pasal ade pemerhati...telor guring Dameer pon leh masak..

Tp ais krem tue memang world lohh..wrrr

Asliza said...

wah eskrem nenas! sedapnye..:D

Iz said...

aiskrim nenas ko memang world Yus, macam rasa jem tart nenas pun ada, hehe

Alice Radzib said...

oit.. jgn lebey kutuk gua eh.. saya tak biasa goreng2 telur ni.. masak laksa ke.. pasta ke buat kek ke.. itu kepakaran saya..

Mommyyus said...

Arisyanaziq: nak meh ar dtg umah..nak pot ke? postage percume. RM5 sebatang..berbaloi2 ke?

aizatmyhusband:world meh..xde nampak lu makan meh..

aslizahahmad:nyumi..tapi anak sedara i tak suke..dia suka milo.

iz:betul ke? pecah rahsia aku..aiskrim tu aku buat lebih2 kuih tart raye tahun lepas.sedap kaaa....?

Alice in wonderland: Ceh..betul kaa? poy huh...

nuffnang ads