nuffnang ads

Monday, May 17, 2010

CSI Live in D House…..

Semalam aku sekeluarga ke rumah mentuaku.. setelah selesai mengemas rumah. Bersih ye… Kain 2bakul berjaya di lipat hasil kerjasama aku n Mr Aizat. Muahaha… Thanks ye. Baru ingat nak order bibik online.

Di pendekkan cerita, sebelum balik dari rumah mentuaku.. pergi Seremban jap, hantar adik ipar aku balik asrama. Singgah sekejap gi pasar Taman Tun, beli laksa…

Sampai di depan pintu umah…  Jeng…jeng..jeng… Lakonan versatile dari Mr Aizat!

Mr Aizat: Stop..! Tunggu situ.. jangan masuk.
Aku yang mengikut arahan terus berhenti.
Mr Aizat: Rumah kite kena pecah…
Aku: Hape? kena pecah..?

Aku pun tak berani nak masuk. Lagipun Hani ngan abdul Rahman ade. Takut kalau2 pencuri tu ade kat umah. Husband aku terus tujuk hero, ambik pisau dari dapur… ( haha..pisau gerigi utk potong roti tu… ). Tapi pencuri tu dah berjaya cabut. Nasib baik dah takde jugak, bukan ape takut bende yang tak di ingini berlaku kalau2 pencuri tu masih ade lagi.

Lepas husband aku cakap, line clear.. aku memberanikan diri utk tgk tempat kejadian. Pergh.. berselerak kain baju aku. Almari baju anak aku macam nak patah dah.. Baru je lipat kain 2 bakul.


Setelah membuat kepoh di rumah jiran2 sebelah, dan minum air oren beberape gelas dari rumah jiran aku, Cik Aida & Mr Edy…. Barulah husband aku gi buat report polis.


pencuriKalau anda betul2 kak nam, sile click report di atas ya..

Balik dari balai.. sambung lagi gosip. Kali ni satu blok pakat dok gosip. Habis cite CSI kat blok ni di dedahakan. Mulelah masing2 menceritakan pengalaman masing2. Dan yang paling memikat telinga aku untuk mendengar adalah cerita mengenai kes pembunuhan. Aiseyman…..

Ops sebelum tu, Sarjan Santor Singh n d geng singgah umah aku membuat penyiasatan.. Cam CSI woi.. Click..Click.. snap tempat kejadian. Tapi tuan rumah dia tak tangkap gambar pulak. Hehehe… Kemudian operasi mengecam cam jari. Style la.. syok plak tgk dorang buat keje. Tapi xdapat pun.. bentuk jari je nampak, tapi finger print xde. Ermmm…

Okay sambungan kes gosip. ( ni kalau cikgu BM aku bace, penyusunan cerita yang tunggang langgang..mesti dia marah ni).

Rupenye Rabu lepas ade kejadian penemuan mayat di tingkat lima. Di ulangi.. Tingkat 5! Blok yang same ngan umah aku, tapi lain level ye. Weee…. Serem nye! Lelaki mati di hentak oleh TV. Ditemui setelah isterinya yang berada di JB tidak berjaya menghubungi beliau selama satu hari. Dan seterusnye menemui mayat suaminye di dalam rumah. . Di percayai kes pecah masuk rumah jugak. Mungkin sebab mase pencuri tu masuk, lelaki tersebut berada di rumah… dan cube menghalang tindakan pencuri terbabit.

Alhamdulillah, nasib baik takde ape2 berlaku kat kiteorang.

Cerita tambahan.. atau mungkin di reka2.. atau mungkin salah satu penyedap kepada cerita tersebut.. effect tambahan. Jiran rumah tersebut di khabarkan berpindah tidak lame dari hari kejadian, di sebabkan tidak tahan di ganggu. Pergh… jantung rase nak tercabut.

Patutlah Rabu lepas mase aku dok layan bw tgh2 malam, kucing n anjing giat memekik2 di luar tingkap rumah aku. Seram ye.. tapi sebab aku tak tahu cerita, macam tak terasa sangat.. Ade kena mengena ke?

Langkah2 keselamatan yang di ambil ialah, tak beli solex lagi, bahaya… sebab haramzadaaa ni boleh cungkil pakai allen key atau screwdriver dgn senangnye. jadi aku beli mangga jenama Yale.. yang mahal dan agak selamat dari solex, sbb lubangnye amat kecik utk dimasuki.. pastu aku beli pengepit besi lagi utk pagar…

Erm..harap2 lah xberlaku lagi. Semoga keluargaku di lindungi dari kejadian yang tidak di ingini ,Ya Allah..

p/s: iz..aku tak jadilah nak sewakan kat ko plak.. ko carilah rumah lain ye. kang ko dok sorang2 takut tetibe member datang umah teman ko plak.

21 comments:

Iz said...

siot la.. seram gilaa.. aku baru plan nak sewa.. tapi dah ko cite camni, memang harap maap la.. tak berani den.

nasib baikkkk sgt2 korang takde kat rumah.. and masa korang balik tu dia dah chow. hoi takut la

Iz said...

anyway, aku memang kak nam sebab cepattt je click kat gambar tu, tapi tak cukup besar :(

akuvision said...

apa la itu orang kasi pecah orang punya rumah, kasi pecah dia punya kapla baru tahu. Yang bestnya baca, siap boleh gelak tu suami dia amik pisau potong roti n masih boleh pikir pasal baju baru lepas lipat. Kalau saya dah panik dah tu!.
Moga orang yang buat hal tu diberkas, hal pecah rumah boleh menyebabkan kita trauma!.

my.mastura said...

wwwaa....saya merasa kepedihan awak...

sbb beberapa bulan lepas pon, rumah saya kena pecah masuk...abis duit anak saya diamik..laptop...

geram btol! rumah sya tu tingkat 9..x nak polak dia terjatuh ke bawah masa tgh panjat tingkap tu..huh!

p/s: kalau awak nk tgk/baca citer sy psl rumah saya kena tu, korek2 archive blog saya..bulan januari/februari nyer..huhu

ayah,ummi, farish said...

nie betul2 cita CSi nie..hehehe..takut jer kan pengalama pencuri masuk umah nie

Eya Eybizz said...

solex x ok ek..kene tuko gak nih.
lock kt tingkap gn solex..huhu.

bnyk gak dowang curik ye..syg je x msk ke bank. bahaye simpan diumah..
da nk jd,nk wat cmne plak kan..

Mommyyus said...

IZ: ko cari rumah lainlah.. aku pun tgh mempercepatkan usaha aku nak cari rumah lain.

akuvision: tulah... malam tadi mimpi ngeri tu.

my.mastura: oh yeke.. nasib baik laptop terniat jugak nak bawak. kalau tidak lesap jugak tu..sbb senang nak bawak kan..
p/s: sememangnye buakn pencuri yang same.. kire tak berseph sgt kain baju. dia mngkn dah nampak laptop kot. mcm saye dia tak jumpe ape2 tu yang bongkar kain baju. tension betul...

ayah,ummi,farish: mcm tak sangka rumah kena pecah masuk. sbb siang hari hujung minggu plak tu

Mommyyus said...

bizzonline:tak sempat n teringat nak g bank. sekarang dah masuk bank lain....

aizat the husband said...

kira sedekahlah kat pencuri tue, tp sian wife tercinta aku nie dah kemas2 umah..hisss

benda nak jadik

jojet said...

byk nya malapetaka kat family ko sejak 2 menjak nh!

ritu rantai hani..skarang duit blanjew hani plak kena kebas!!

sila wat kenduri doa selamat..

asmaria said...

sabar mommyyus... diharap tidak berlaku lagi di lain hari kpd mommyyus n rakan2 blogger kita yang lain

Dee said...

yang paling penting demi keselamatan, nasib baik mommyyus sekeluarga xde kat rumah time tu...

dah kemaskan rmh balik ke...sabar ye mommyyus

p/s: family ktrg dah 2 kali orang pecah masuk,habis hilang barang2 kemas,kos berpuluh ribu..

Rashid said...

ermm.. bahaya betul le. Sekarang ni pencuri pula macam CSI.. bijak..

Saya ada juga dengar, diorang boleh buka kunci mangga ngan asid.. so kena hati-hati sekarang ni.

Nasib baik semuanya selamat..

Nia said...

uii,..bahaya nih. tak boleh pindah ke? rasa mcm tak selamat la pulak kat situ kan. takpe la, for the time being, u all be careful ok!

alice radzib said...

jojet.. dah takde rezkei la..

qellissa said...

salam, bahaya sey, mcm2 cara org nak cr duit senang sampai sanggup lak membunuh..ngeri2... nasib baik u n family x de pape..kerugian harta benda kira ok lagi at least wit leh cari tul x?...

lina said...

Yus, takut nyer!

Shareen Mohd Saleh said...

Hmmmm. My house kena pecah 3x, and 1 kali tuh ada orang amik tong gas baru kat dalam kawasan rumah. CSI dah bosan amik fingerprints and photos dah tapi x tangkap2 gak pencuri tuh. Kan bagus kalau Malaysia ada cam Grissom ker, Horatio ker hehehe

Betul kunci solex tu senang kena pecah. Take care, dear!

yatie chomeyl said...

ya Allah..debar baca entry ni.nasib baik xde apa2 jadi kat u n ur family

Mommyyus said...

jojet: bukan malapetaka lah. teruk sangat bunyinye....aishh..

Mommyyus said...

asmaria: thanks ya. harap2 rakan2 blogger x menghadapinye.

dalila: rumah dah pun berjaya di kemas semula. oits..banyaknye dorang amek. sampai berpuluh ribu. saye cume beberape sen sahaja.

rashid:yelah..dorang pandai sekarang, pakai glove. ni sume dorang belajar dr cite CSI lah ni..

unlisted_one:tgh dalam proses nak cari rumah lain. harap2 adelah..

qelissa:betul3...

lina:hehe..takutkan?

suhaisweet: u've nice blog too.. i dah visit..

shareen:i pun ingat nak panggil H je..kan best kalau betul. tong gas pun dorang angkut? memang dasar pencuri..

nuffnang ads