nuffnang ads

Monday, May 3, 2010

Monday Mood..

Sekejap je mase berlalu..ni dah hari Isnin. Hari ni macam bosan sket..Nak lipat kain lagilah…mood tu memang selalu xde. Kain kat bakul tu dah berapa hari tak berlipat..Bilelah assistant nak besar n pandai tolong aku lipat kain n buat keje2 umah..

Ingat nak berjalan umah kakak aku, Santulus..tapi tahap kemalasan yang amat sangat. Tengoklah petang skit, ku gagahkan jugak pergi sane..

uji

Inteprem kaum kerabat jap..Ni lah dia kakak aku Santani Luji a.k.a Santulus with her family. Unik kan name dia..

Ni kat depan umah dia..Cantikkan? Hehe..bukanlah. Ni kat depan resort mase bercuti kat Cameron Highlands dulu.  Selalunye rumah dia menjadi tempat lepak2 aku, sementara tunggu Mr Aizat balik dan antara rumah yang selalu di kunjungi oleh adik beradik yang lain. Kira pangkalan utamalah (HQ)..

Sebelah dia tulah husband dia, Abang gary atau nama sebenar Gary Ranjit Singh dan Muhammad Khairi Abdullah, nama setelah menganut agama Islam.. Dia ni lah yang tanye pasal sungai dalam laut tu. Kalau keluar pergi keluar makan tempat mahal2, best kalau ade dia. Haha..sebab dia rajin belanje. Kalau keluar makan reramai pun selalunye dia yang belanje, walaupun plan asal adalah “share ko share…”.Namapak beg hitam yang dia galas tu? Hah…Duit tu memang reserved untuk belanje orang, bagi pinjam duit kat orang dan untuk charity.  Haha..best2.

Kakak aku, Santulus ni..memang giler shopping. Kalau boleh hari2 dia ni nak shopping. Tapi sebab tahap kemalasan dia pun leh tahan, so seminggu sekali pun jadilah.  Kalau nak gi shopping kena bawak dia. Sebab makan fully provided. Kalau rase xnak bayar lepas dah amek baju ke kasut ke..mase dia sampai kaunter tu letak je, pastu lari. Dah sampai umah baru ambik..Selalunye aku kalau xde duit, tapi nak jugak ikut dia berjalan, aku buat advance kat dia. So bile nak mintak Mr Aizat time nak bayar balik, aku kasik up sket jumlah pinjaman. sebelum tu dah “kautim” ngan kakak aku. Sebab kadang2 husband aku akan tanye lagi kat kakak aku ni, berapa jumlah sebenar yang aku pakai. Hahaha…baik punye plan. So, duit lebih, aku simpan utk shopping akan datang. Muahahaa…

Padahal tadi nak cerita betapa bosannye aku hari ni. Tapi tetiba cite lain plak..Takpelah, sekurang2nye ade jugak bende jugak nak cerita. Buat ape nak cerita bende bosan yang aku lalui hari ni. Bosanlah kan…

p/s: Santulus jom pegi Midvalley.

8 comments:

Iz said...

hahahahaha gile kejiiiiii pau lebih kat Aizat.. kah kah kah.

ooo patut la abang Gary kena bawak beg hitam.. nasib tak kena bawak briefcase. Rupanya selalu buat charity utk adik-adik.. banyak pahala abg Gary ngan kak Uji, hehe

Mommyyus said...

IZ: tu yang aku boleh shopping online..duit lebih2..hahahha...

santulus said...

woit!!!! gua mr busat nih.. share ko share aaaa....r...

yatie chomeyl said...

best ahh ada abg ipar camtu .. i pun nak gak join u all time keluar makan2 leh? hik3x *sibuk2 nak join*

Bavani said...

jom makan TGI

Nia said...

owh, namanya memang unik..hehe. lain dari yg lain ni.

Mommyyus said...

Yatie chomeyl:haha..boleh2. sbb bkn i yg bayar. kalau i yg bayar, malam sket br leh ajak..

unlisted_one:ade story di sebalik name ni..haha..

ILA HonEyBuNNy said...

yala..namanya unik la...he3...xpa...boring2 pun sekali entry post pnjg jugak..hiih

nuffnang ads