nuffnang ads

Sunday, April 25, 2010

Pizza Satu....

Hi..Selamat pagi . Sekejap je dah hari Ahad. Pagi ni, aku awal dah bangun. Pagi2 hani & abdul rahman dah order minuman kegemaran masing2. Nenenn...nenennn..Kopi satu ma. Hape..kopi? Kalau orang dengar ingat aku bagi anak aku minum kopi. Hahaha...kopi berperisa coklat. Bukanlah, hani ingat susu coklat dia tu air kopi, sebab dia pernah terminum air kopi aku.

HANI: Ermm..(sedaplah tu).Ape ni mama?
MAMA NYE HANI:  Air kopi mama lah..
HANI: Ooo..Air kopi mama ke? Nak lagi?
MAMA NYE HANI : Eh, takde2...
HANI: Oh..pickle. (Dia tiru higglytown heroes punye dialog, Ish..aku tahulah, sebab selalu teman dorang tgk kartun pagi2)

 Yang baju pink tu suka cakap, "oh, pickle.." Idea dia selalu mengarut-ngarut..

So, satu hari, entah macam mane atau ape yang daddy Hani dah buat ntah..tetibe dia geli n taknak minum susu dalam botol susu dia. Pening jugak kepale..sebab kesianlah baru 2 tahun dah benti minum susu. Kami berdua pun cube macam2 cara utk suruh dia minum susu. Tak berjaya..Lame jugak dia tak minum susu. Dekat seminggu. Last2 mase bersuti bercuti kat cameron highland try susu Sustagen perisa coklat. Mase tulah try pujuk dia minum, "Ni air kopi mama lah, cube rase dulu..." Hani, " Air kopi mama ke?".  Bukan dalam botol susu, sebab dia dah taknak. Kiteorang letak dalam drinking cup. Tu yang terciptanye sejarah kopi Hani.

Huh..selalu lari dari tajuk asal kan? Pagi tadi, hani mintak pizza.

HANI: Daddy pizza satu...( hish..ngoder je kejenye..Ingat Daddy ngan mama dia ni Dibo the gift dragon ke)


Dibo the gift dragon

Here's the lyrics to the song:

Hello hello my name's dibo
here is something you should know
when you want a gift say this
di.di. bo ding di bo di bo ding!!

I'm a gift dragon
and a giftky wagon
to grant your every wish
and take things through the air..wooooooooo
Hello hello my name's dibo
here is something you should know
when you want a gift say this
di.di. bo ding di bo di bo ding!!

sambungan...........

DADDY NYE HANI: Pizza..mane ade? Suh mama kol. (tengok..kol pun xnak, main pass keje je)
MAMA NYE HANI: Awak kol lah..Hani, mama masak ayam jelah..
HANI: Hani nak pizzalah..kol lah mama...
DADDY NYE HANI: Kol lah..
MAMA NYE HANI: Yelah..
DOMINO'S PIZZA: "Our operating hours start 11am-11pm...bla...blaa.."

Haha..jam baru pukul 8am daa..Seronoknye kalau hidup main order2 je.
Oklah, nak pi masak jap, Jap gi nak kuar jalan2. See you real soon..

6 comments:

Iz said...

Amboi hani mengorder mcm org beso. Kopi satu. Pizza satu. Mcm kat kedai mamak. Ahahhaha. Oh pickle tu mcm oh no ke yus?

Mcm mana ko tau daddy hani punya pasal yg buat dia xnak minum susu dlm botol?

Mommyyus said...

IZ: Haah..oh pickle tu mcm oh, no...atau oh, man..(ni pun hani slalu gune dan yang ini, Oh, my gosh..)ni gurl gurl punye ayat.bdk2 skrang...

yelah, satu hari puting dia nak koyak dah, aku beli yang baru, selalu kalau aku beli yang baru, aku rebus kasik kembang dulu puting tu, so dia ingat yang lame..tapi pada malam kejadian(mule dah), aizat terus bagi puting itu selepas di cuci,terus bagi hani minum, dia xmau arr..terus lepas tu dia xnak. walaupun puting tu aku rebus berulang kali, siap satu hari satu malam lagi, macam masak dodol kau tahu...

aizat the husband said...

puting tue dah koyak habis, aku buanglah iz, takkan nak simpan..............tau tau jer die mogok terus tak minum..itu pon aku baru dpt tau yus dah try ber mcm2 helah tp die tetap dengan pendirian die..

hani hani

Mommyyus said...

ermmmmmm

santaniluji said...

kopi o satu maa...

Mommyyus said...

ok ,siap...

nuffnang ads