nuffnang ads

Friday, April 23, 2010

A Mother's Promise

I dedicate this post  to all my children. Haha macam ramai je anak. Dua orang je buat mase ini dan ketika ini, iaitu Nur Hani Marissa (21/2 years) dan Abdul Rahman (1 year).. Mama nak ikutlah korang gi mane2 nanti bile besar. Nanti bile dah besar, xyah sambung belajar sampai kat overseas, buat kat Malaysia je. Kalau korang insist jugak nak belajar kat luar negara, mama nak ikutlah. Senang sket mama nak tengok ape korang buat kat sana. Bukan xpercaya, kurang yakin je nak lepaskan korang pergi sendiri2.
 
My little hero, Abdul Rahman......


Hani sayang mama & daddy...

Selalu cakap bende ni kat daddy dorang. Jawapannye ialah:- "Toksahlah mimpi, macam dorang nak je awak ikut ...'

Aku kadang2 pelik tau kalau ade orang tak menghargai dan bersyukur atas anugerah hebat yang Allah bagi kat dorang ni. Sanggup buang anak, atau lebih dasyat lagi bunuh anak yang dorang lahirkan kat dunia ni. Kalau dah xnak anak, xyah buat. Kalau betul pun terlanjur dan xnak anak tu, Please...silekan ye, hantar mereka ke tempat-tempat yang selamat untuk ditinggalkan, sebelum anda mengambil langkah seribu.

Ada jugak mak bapak yang tidak heran dengan anak2 mereka. Pergi dan tinggalkan ikut suka hati dorang je. Bile dah besar tahu pulak mengharapkan sesuatu dari anak2 dorang. Terus lupa ape yang dorang buat dulu2.
 
Siap boleh ungkit lagi bende2 yang dia dah buat atau korbankan untuk anak2 dorang  tetapi anda harus ingat, sekiranye berlaku pada anda, redhokanlah. bak kata nenek aku, "Biarlah yus, kite ni redho je, ade hikmah atas ape yang tuhan bagi atau uji kita..."..lagi, "Benda yang baik kite ikut, yang buruk..ye jangann".Ape2 pun kawan2 syurga tu bawah kaki ibu. Tapi aku ni dah kawen, ikut cakap laki plak. Ermmmm...

Pernah anda berlari kejar bas yang  dinaiki ibu korang? Tulah..aku pun xpernah. Tengok je..tak nangis pun.
Pernah korang adik beradik nangis teresak-esak, rindukan mak korang mase kecik2 dulu?
Pernahkah anda dan adik beradik anda di pisahkan? Ermm kesian kan kalau bende 2 ni jadi kat anak2 kita. Aku selalu berdoa supaya Allah s.w.t rahmati dan berkati ahli keluarga ku, Semoga anak2 aku menjadi orang yang berguna di dunia kelak. Amin

Dengan ini mama promise, selagi mama hidup akan cube membantu, membimbing, mendidik dan sentiasa ada di saat anak2 mama memerlukan mama. I Promise you, I Will....

Depeche Mode : I Promise You I Will

if you need a friend
don't look to a stranger
you know in the end
i'll always be there

and when you're in doubt
and when you're in danger
take a look all around
and i'll be there

im sorry, but im just thinking of the right words to say
(i promise you)
i know they don't sound the way i planned them to be
(i promise you)
but if u wait around the world, i'll make you fall for me
(i promise you)
i promise you, i promise you i will

when your day is through
and so is your temper
you know that to do
i'll always be there

sometimes if i shout
it's not quite intended
these words just come out
with no cross to bear
 
I promise you I will. I will. I will.
 
 
 
 Daddy's little gurl.

 
 
I will try to be not only the best mother, but the best friend i can possibly, but most of all, i promise that i will always love them without fail and without question. i will love them with all my heart.

15 comments:

Anonymous said...

waahhhh.. aku plak yang terharu.. huhuu.. tapi ni pendapat aku la.. memang anak2 ni kita sayang sangat2 tapi kena ikut peredaran usia..jgn sampai mereka rasa terkongkong.. sebagai ibu bapa, hanya boleh membesarkan, mendidik, mengasuh, menegur dan memantau.. biar mereka lakukan apa yang mereka nak..
umpama bermain layang2..kita berusaha menaikkan mereka tapi bila dah naik, sentiasa jaga talinya.. lepas dan tarik...pastikan talinya kukuh.

itu cuma pendapat aku la... klu takleh terima ye takpe... hehe

moga anak2 ko menjadi anak2 yang soleh dan solehah...aminn

huda_slumber@yahoo.com

hazwan said...

sumpah dooo,klu bace citer nie agak trase jgk ati nie..agak sdh lh jgk...peeerhh yus,lps nie leh jd pengarah lh...trase ati nie,bace text ko..anyway...what u promise is what u get soon...so jgn luper eak...t8care,hani n abd rahman akn ajk nyer mama & papa dye 2...jgn rsau eak..

Iz said...

touching lak bace entry ko.

anyway, memang patut pun seorang ibu jadi best friend anak-anak dia.. tapi jangan la sampai anak ko nak pergi berjimba dengan kwn-kwn pun ko nak ikut coz sometimes they need their space too..

cuma jangan terlalu garang bila anak-anak dah besar so that diorang tak takut nak mengadu or nak discuss anything.. cewahhh aku cam ade anak je.. kah kah kah

aizat the husband said...

waaa sedih gak nie..hee...semua dalam gambo aku sayang termasuk diri aku sendiri

Santani said...

caya lah yooossss!!!nanti selit kan kisah lelama...

Danish said...

Sian...

Mommyyus said...

HUDA: Amin.Waa..dasyat ayat cikgu2 ni. Ko cikgu BM ye.itulah..kalau aku dok kongkong dorang takut dorang rimas plak..bukan ape zaman skrg ni pun dah mencabar, tak tahu ape plk zaman anak aku ni nanti. ish...

HAZWAN(AREPEQ) : Alah so sweet, KO dah baik ke cirit birit?Best2 kalau dorang ajak kami berdua..

IZ: ko dah bleh kawenlah,ko memang ade naluri keibuankan. Haha..lebih ar kalau aku pun ikut berjimba dgn kawan2 dorang. Aku rasa dorang ni rela duk umah dari biar aku ikut.

hazwan said...

erm,,,masih ade lg cirit-birit....but dh g jmp doct. kene mkn ubt..dye ckp mayb this week baek dh kot...

erm anyway anak xkan luperkn jasa mak & bapak dye,klu mak & bapak dye ikhlas menjaga nye. so jgn rsau,dye akn automatic trdetiknyer sbb yus kn mak dye...tul x??? so jaga dgn ikhlas n sepenuh ati...n anda akn dapat hasilnyer kelak.....

Anonymous said...

yup!!ain da bace!!yesss!!

Mommyyus said...

AIN: Bleh pakai id url facebook ainlah..copy profile punye url. TQ

Iz said...

url tak payah letak pun takpe.. letak nama je.. macam yg saya buat ni

Mommyyus said...

ylah..saje je.wuhuu..

Mommyyus said...

IZ: aku dah agak..ko mesti comment punye

Anonymous said...

wah cayalah yus.hebat kata2 yus...

kak jue said...

wah yus sungguh hebat..cayalah..tersentuh hati kak jue bila membacanya

nuffnang ads