nuffnang ads

Friday, April 23, 2010

Boleh ke diet?

Cite-cite nak kurus, tapi merealisasikan bende yang kite impikan tu kadang2 rase susah nak buat. Cakap je nak diet.Tapi nak start tu..Aku ingat lagi, azam konon nak diet dari tahun lepas lagi, dok postpone je. Last2 awal bln ni baru aku start.

Bukan ape,pantang nampak makanan. Selalu je ade selera..Ade sesetengah orang, dia makan banyak mane pun  xkan naik punye badan. Contohnye kakak aku, uji a.k.a Santulus dan kawan aku, izketambola. Dorang ni makan banyak mane pun, confirm2 xkan gemuknye. Tak tahu dorang ni sorok kat mane bahan makanan yang dorang dah kunyah tu

Cara-cara diet aku adalah sepertio seperti berikut:
-Pagi - mesti breakfast, sama ada Milo panas dengan roti atau Quaker oat sahaja.
Tengahari- makan buah buahan, sup-sup sayur atau sup tulang (Haha..konon2 kalau makan sup tulang boleh kurus arr..)
Petang - Minum air...minum lagi...Lapar? Aku tetap minum air.
Malam - Zzzzz..tak makan langsung.
Hahaha..boleh caye ke aku follow sume ni? Hanya bertahan utk 2 hari sahaja..lepas tu, dah tak sanggup. Last2 aku makan je..tapi dalam kuantiti yang betul2 sket. Asal dapat makan je. So xde lah terliur sangat sume bende takleh makan. Tapi malam aku cube tak makan, kadang2 termakan jugak. Xde displin lah nak diet.

Tapi, kira menjadi jugaklah idet tu.Aku start dekat2 akhir bulan March..Dulu aku punye berat dalam 58kg, tinggi aku dalam..Ermm..berape ek?Iz berape tinggi aku ni? Dalam 160cm kot. Pendek dan gemuk? Kesian kan..Sekarang aku punye berat adalah...52kg. Muahahahhaa.

Boringg......

5 comments:

Iz said...

tinggi aku 164cm, berat 46kg.

kau aku tak pasti, hehe.. wah rajinnya yus buat banyak entries dalam satu hari.. bila la blog aku tu nak berupdate huk huk..

nanti aku letakkan ads ok

Kak Ju said...

kak jue pun nak cuba kaedah diet yus lah.jimat duit dari beli jus amte 5.hehehhhee.tp nafsu makan kak jue kuat sejak dah kahwin nie...maklumlah setiap mlm harus masak....

Anonymous said...

wah yus dah pandai mengarang..Terharu kak jue baca ayat2 nie.yelah kak jue nak plan dpt baby pun susah.mereka yg dah dpt x nak bersyukur.Kak jue pun berjanji akan sentiasa menjaga anak 2 kak jue sebaik g mungkin......Insyallah...Amin....

Mommyyus said...

KAK JUE: mule2 memang lapar gile..tapi hari yg berikutnye cam ok dah. kak jue try makan buah atau sup2 sayur je. Avoid nasi. kalau lapar lagikan, teguk air je bebyk. (jgn amek air yg ade cafein)tapi yus kalau jalan umah uji ke, umah giema ke..out terus diet. xleh tahan godaan.

Mommyyus said...

KAK JUE: salah post comment lah. Haha..xpelah,semoga mendapat zuriat bersama husband tercinta. Jadi aunty yang baik jugak ye :p

nuffnang ads